Češko predsedavanje Savetom Evropske unije
22 јуна, 2022Dve nedelje pre početka češkog predsedavanja Savetom EU, Češka republika je otkrila moto i logo svog predsedavanja. Vizuelni identitet češkog predsedavanja odražava njegov vodeći princip, prioritete i ciljeve pod sloganom „Evropa kao zadatak“.
Simbolika logotipa
Brend EU2022.CZ zasnovan je na logotipu prvog češkog predsedavanja Savetom EU 2009. On se zasniva na svojim temeljima, ali istovremeno gleda u budućnost i odražava trenutna dešavanja u grafičkom dizajnu.
Brend se sastoji od grafičkog karaktera i tekstualnog dela. Grafički simbol sadrži ukupno 27 elemenata koji predstavljaju države članice Evropske unije. Svaki element je zasnovan na bojama zastave određene države članice, zamenjujući dvoslovne skraćenice u originalnom identitetu iz predsedavanja 2009. godine. Istovremeno, svaki element je stilizovan u oblik igle kompasa, koji se odnosi na komplementarni motiv originalnog loga Predsedavanja – mape sastavljene od skraćenica zemalja EU.
Homogeni amblem sastavljen od nekoliko elemenata odražava moto Evropske unije „Ujedinjeni u različitosti“.
Moto češkog predsedništva „Evropa kao zadatak” je javna deklaracija o nasleđu prvog češkog predsednika Vaclava Havela: izabrana je da se osvrne na istoimeni esej objavljen 1996. bivšeg predsednika.
Ovaj moto je svedočanstvo i podsetnik da svi moramo kontinuirano da radimo ka modernoj i funkcionalnoj Evropi. Moto izražava posvećenost jačanju zajedničke slobode, odgovornosti, sigurnosti i prosperiteta.
„Za drugo češko predsedavanje, najveća inspiracija u Havelovim tekstovima leži u njihovom lajtmotivu, a to je zahtev za kritičkim promišljanjem zadatka koji je pred Evropom i Evropljanima.“
– Mikulaš Bek ministar evropskih poslova
Havelov slogan „Evropa kao zadatak” može se shvatiti ne samo kao prilika za zajedničko razmišljanje, već pre svega kao poziv na prihvatanje odgovornosti i odlučno delovanje u skladu sa vrednostima koje nameće naša savest.