Krhotine kineske svemirske rakete mogla bi pasti na Grčku
30 јула, 2022greekreporter.com
Krhotine iz kineske svemirske rakete mogle bi da padnu na Grčku za vikend od 30. do 31. jula, upozorila je u četvrtak Agencija za bezbednost vazduhoplovstva Evropske unije (EASA).
Mapa koju je objavila EASA pokazuje da su Krit i severna Grčka deo kopnene staze preko područja gde bi ostaci raketa mogli da završe.
Prvobitna prognoza je bila za vremenski period između 21:14 30. jula do 18:08 31. jula, UTC.
„Stručnjaci Evropske unije za svemirski nadzor i praćenje (SST) procenili su da će krhotine koje je generisao pomenuti objekat verovatno ponovo ući u Zemljinu atmosferu na nekontrolisan način između [30. jula 2022. i 31. jula 2022.],” bilten objasnio.
Objekat CZ-5B, izveden iz kineske svemirske rakete Long March 5B, ima procenjenu masu u rasponu od 17 do 22 tone, što ga čini jednim od najvećih komada krhotina koji su ponovo ušli u atmosferu poslednjih godina. Iz tog razloga zaslužuje pažljivo praćenje, istakla je EASA.
„Pošto je ovo nekontrolisani ponovni ulazak, teško je u ovom trenutku tačno predvideti putanju krhotina i gde će na Zemlji delovi pasti“, dodaje se u biltenu. „Detaljnije predviđanje moglo bi biti dostupno samo nekoliko sati pre udara.“
Oblasti za koje se očekuje da će biti pogođene raketnim ostacima
„EU SST je procenio niz mogućih putanja ponovnog ulaska, od kojih bi jedna mogla da utiče na vazdušni prostor južne Evrope. Potencijalno pogođene oblasti/vazdušni prostor su: Bugarska, Francuska, Grčka, Italija, Malta, Portugal i Španija“, navodi se u bezbednosnom biltenu EASA.
U vreme objavljivanja biltena, opisani bezbednosni problem nije smatran nebezbednim uslovom koji bi opravdao akciju Direktive o bezbednosti u skladu sa odgovarajućim propisima EU.
Bez obzira na to, EASA je preporučila da relevantne vlasti i operateri aviona redovno prate i uzimaju obzir najnovija predviđanja objavljena od strane Satelitskog centra Evropske unije, dostupnom na veb stranici EU SST, i da prilagodi procene rizika prema situaciji koja se razvija i dostupnim informacijama.
Takođe je preporučio da razmotre implementaciju i obaveštavanje o ograničenjima vazdušnog prostora na stazi širokoj 200 kilometara oko svakog od prolaza za ponovni ulazak, kako je prognozirao EU SST u predviđenim vremenima.