Veliki potencijal i manjak kadrova: Stotine nepopunjenih radnih mesta u srpskoj gejming industriji

Veliki potencijal i manjak kadrova: Stotine nepopunjenih radnih mesta u srpskoj gejming industriji

30 јула, 2023 0 By aleksandra

izvor: euronews Srbija

Prošle godine ukupan prihod 15 najuspešnijih kompanija u oblasti gejming industrije u Srbiji iznosio je čak 150 milliona evra, što je za 10 odsto više u odnosu na prethodnu godinu. Trenutno su u izradi 94 igrice, a srpske igre su preuzete putem interneta do sada čak 100 miliona puta. Gejming industrija ove godine otvara 330 novih radnih mesta. Uprkos tome što je reč o profitabilnom poslu, nedostaje ljudi, pa se već procenjuje da ta mesta neće biti popunjena. 

U 2022. obavljeno je više od 50 igara iz Srbije koje su pravili domaći timovi i kompanije. Izveštaj Asocijacije industrije video igara Srbije pokazuje da je naša zemlja na gejming sceni sve značajniji igrač. 

Najveća tržišta domaćih igara su Amerika, Velika Britanija, Nemačka i Francuska. Da bi se Srbija pozicionirala na sam vrh globalne scene, potrebni su talenti.

Svetlana Mikić, menadžerka brenda i komunikacija Playstudios Europe kaže da s obzirom na to da je industrija mlada, u Srbiji nismo imali vremena da razvijemo toliko eksperata koliko nam je potrebno. 

„S druge strane formalno obrazovanje ne može da prati taj tempo, ali postoje razne inicijative gde se postepeno dešavaju pomaci u tom polju“, rekla je Mikić za Eurones Srbija. 

Na Fakultetu dramskih umetnosti je prošle godine otvoren smer za gejm art, na kojem će se školovati budući stručnjaci za ovu oblast. Studenti prve generacije imaju od 17 do 43 godine.

VELIČINA TEKSTAAaAa

Prošle godine ukupan prihod 15 najuspešnijih kompanija u oblasti gejming industrije u Srbiji iznosio je čak 150 milliona evra, što je za 10 odsto više u odnosu na prethodnu godinu. Trenutno su u izradi 94 igrice, a srpske igre su preuzete putem interneta do sada čak 100 miliona puta. Gejming industrija ove godine otvara 330 novih radnih mesta. Uprkos tome što je reč o profitabilnom poslu, nedostaje ljudi, pa se već procenjuje da ta mesta neće biti popunjena. 

U 2022. obavljeno je više od 50 igara iz Srbije koje su pravili domaći timovi i kompanije. Izveštaj Asocijacije industrije video igara Srbije pokazuje da je naša zemlja na gejming sceni sve značajniji igrač. 

Najveća tržišta domaćih igara su Amerika, Velika Britanija, Nemačka i Francuska. Da bi se Srbija pozicionirala na sam vrh globalne scene, potrebni su talenti.

Svetlana Mikić, menadžerka brenda i komunikacija Playstudios Europe kaže da s obzirom na to da je industrija mlada, u Srbiji nismo imali vremena da razvijemo toliko eksperata koliko nam je potrebno. 

„S druge strane formalno obrazovanje ne može da prati taj tempo, ali postoje razne inicijative gde se postepeno dešavaju pomaci u tom polju“, rekla je Mikić za Eurones Srbija. 

 

Na Fakultetu dramskih umetnosti je prošle godine otvoren smer za gejm art, na kojem će se školovati budući stručnjaci za ovu oblast. Studenti prve generacije imaju od 17 do 43 godine.

POVEZANE VESTI

Gejming industrija zapošljava oko 2.300 profesionalaca: Srbija prva u Evropi po broju žena

Sve o gejming industriji i razvoju igara na jednom mestu – Nordeus fondacija pokrenula platformu za za učenje o gejmingu

„Imamo jednog studenta koji je završio filozofiju, tako da mu je ovo sad drugi fakultet, imamo mlade koji dolaze iz umetničkih škola, imamo studentkinju koja je studirala Fakultet tehničkih nauka, mladića sa slikarstva. Najviše vole da prave kompleksne video igre sa velikim svetovima, sa stvarima za koje zaista treba puno znanja i puno iskustva da bi mogli da to prave“, rekla je za Euronews Srbija profesorka na katedri Vizuelni efekti, animacija i gejm art Mina Cvetinović Pavkov. 

Studenti kroz formalnu nastavu upoznaju stručnjake iz različitih kompanija i započinju direktnu saradnju, a Cvetinović Pavkov kaže da u septembru raspisuju novi upisni rok. 

U Asocijaciji industrije video igara Srbije navode da je veliko interesovanje mladih da se uključe u gejming industriju, da je nedavno pokrenuta platforma gde studenti, srednjoškolci i roditelji mogu da se informišu o svim pozicijama koje postoje u gejmingu, kao i da polako splašnjava i nepoverenje roditelja prema mogućem budućem zanimanju njihove dece.   

Koji su najdeficitarniji profili

Kristina Janković Obućina iz Asocijacija industrije video igara Srbije kaže za Euronews Srbija da se većina od 330 mesta koja su otvorena u gejming industriji odnose na razne vrste umetničkih pozicija. 

„Najperspektivnije su one koje je trenutno najteže popuniti, to su stručnjaci za monetizaciju, oni koji pronalaze načine da mobilne igre, koje su inače besplatne, zarade. Druge pozicije koje je jako teško popuniti su producenti, to su oni organizatori koji vode računa o budžetu, o rokovima i timovima i sve vrste menadžera“, rekla je Janković Obućina govoreći o najdeficitarnijim profilima u gejming industriji. 

Osim nedostaka stručnog kadra, ona je navela da predstavlja veliki problem to što postoji dvostruko oporezivanje sa SAD, koje su najveće i najvažnije tržište za video igre koje se prodaju iz Srbije. 

„To predstavlja veliki problem i manjim timovima, ali i velikim kompanijama. Dok se to ne reši, moraće na svaku prodatu igru ljudi da plaćaju i onaj standardni porez i jos jedan koji se plaća u SAD“, rekla je Janković Obućina. 

Podelite
error0
fb-share-icon20
Tweet 20
fb-share-icon20
Podeli